Historie výroby motocyklů Triumph


1902-Triumph No.1 První vyrobený motocykl Triumph. ( na začátku výroby se používaly motory Minerva a JAP )


1903- Triumph s motorem JAP 293ccm.

1905- Vyroben první motor Triumph 3hp ( 363ccm)


1906-Triumph 3hp

1907 -Triumph 3,5hp ( 453ccm )

1908 – Triumph 3,5hp ( 476ccm)


1911 Triumph 3,5 hp ( 499ccm)


1912 Triumph 3,5hp ROADSTER (499ccm SV)


1912 – Triumph 3,5hp Roadster TT


1913 – Triumph Sidecar

1913
Typ A:silniční model (roadster) vybavený zařízením Free-Engine (499cc 3,5 HP)
Typ B:silniční model (roadster) s přímým pohonem (499cc od 3,5 HP)
Typ C: třírychlostní silniční model se zadním nábojem Sturmey-Archer (499cc 3,5 HP), který lze rozpoznat také montáží řemenice na pravé straně kola místo na levé straně.
Typ D:sportovní silniční model (TT roadster) s přímým pohonem (499cc 3,5HP)
Typ E:silniční model (TT roadster) se zařízením Free-Engine (499cc 3,5HP)
Typ F:sportovní model (TT Racer) s přímým pohonem (499cc 3,5 HP)


Triumph  1914   4HP  550 cc  type “C” Roadster  3 speed Sturmey Archer

1914
Typ A: silniční model (roadster) se zařízením Free-Engine (550cc 4HP)
Typ B: silniční model (roadster) s přímým pohonem (550cc 4HP)
Typ C: třírychlostní silniční model se zadním nábojem Sturmey-Archer (550cc 4HP)
Typ D:sportovní silniční model (TT roadster) s přímým pohonem (499cc3,5HP )
Typ E: silniční model (TT roadster) se zařízením Free-Engine (550cc 4HP )
Typ F: sportovní model (TT Racer) s přímým pohonem (499cc 3,5 HP)
Typ G: třírychlostní silniční model (TT roadster) se zadním nábojem Sturmey-Archer (550cc 4HP)
Model LW: dvoudobý model (225cc 2,25 HP) také známý jako „Junior“ nebo Baby „


1915 – Model H 550 ccm “Trusty Triumph”


1918 – Triumph Model H 550 ccm ve válečném nasazení


1922 –  Triumph 500 ccm Model R „Ricardo“


1922 –  TRIUMPH SD 550CC


1922 – 4hp Triumph a Gloria sidecar


1923 Triumph LW Junior 225ccm 2-1/4hp


1924 Triumph 550ccm typ SD


1924 Triumph 500ccm typ R ( Ricardo)


1924 Triumph 350ccm typ LS

MOTOCYKLY TRIUMPH 1937-83

1937-40 ………. Tiger 70 (249cc OHV jednoválec)
1937-40 ………. Tiger 80 (349cc OHV jednoválec)
1937-40 ………. Tiger 90 (497cc OHV jednoválec)
1937-40 ………. 5T Speed Twin (498cc OHV dvouválec)
1938-40 ………. Tiger 100 (498cc OHV dvouválec)
1940-45 ………. Druhá světová válka zastavuje civilní produkci
1946-58 ………. 5T Speed Twin (498cc OHV dvouválec)
1946-59 ………. Tiger 100 (498cc OHV dvouválec)
1949-58 ………. TR5 Trophy (498cc OHV dvouválec)
1950-66 ………. 6T Thunderbird (649cc OHV dvouválec)
1954-61 ………. T110 Tiger (649cc OHV dvouválec)
1954-68 ………. Tiger Cub (200cc OHV jednoválec)
1956-70 ………. TR6R / C Trophy (649cc OHV dvouválec)
1957-66 ………. 3TA / Twenty One (348cc OHV dvouválec)
1957-66 ………. 5TA (490cc OHV dvouválec)
1959 …………… T100 Tiger (490cc OHV dvouválec)
1959 …………… T120 Bonneville (649cc OHV dvouválec, 2 karburátory)
1960 …………… TR7A / B Bonneville (649cc OHV dvouválec, 2 karburátory)
1961-72 ………. T120C / R Bonneville (649cc OHV dvouválec, 2 karburátory)
1960-61 ………. T100A Tiger (490cc OHV dvouválec)
1962-65 ………. T100SS Tiger (490cc OHV dvouválec)
1963-69 ………. T90 Tiger (348cc OHV dvouválec)
1966-67 ………. TT Special (649cc OHV, dvouválec 2 karburátory, závodní speciál)
1966-74 ………. T100R Daytona (490cc OHV dvouválec, 2 karburátory)
1969-74 ………. T150 / V Trident (740cc OHV tříválec)
1970 …………… T120RT Bonneville (750cc OHV dvouválec, pouze pro USA)

1971-72 ………. T120RV Bonneville (649cc OHV dvouválec, 5 rychlostí)
1971-72 ………. TR6R / RV Tiger (649cc OHV dvouválec)
1973-83 ………. TR7RV Tiger 750 (744cc OHV dvouválec, 5 rychlostí)
1973-83 ………. T140RV / E Bonneville (744cc OHV dvouválec, 5 rychlostí)
1973 …………… X75 Hurricane (740cc OHV tříválec)
1975 …………… T160 Trident (740cc OHV tříválec, elektrický startér)
1977 …………… T140J Bonneville Jubilee (744cc OHV dvouválec)
1979 …………… T140D Bonneville Special (744cc OHV dvouválec)
1981 …………… T140LE Bonneville Royal Wedding (744 cc dvouválec)
1982 …………… T140 TSX (744cc OHV dvouválec)
1982 …………… T140 TSS (744cc dvouválec 8-ventilů)

PŘECHOD Z KONSTRUKCE  PRE-UNIT ( SAMOSTATNÁ PŘEVODOVKA A MOTOR) NA KONSTRUKCI UNIT (PŘEVODOVKA I MOTOR V JEDNOM BLOKU)

350 dvouválec ……… 1957 – zahájení unit konstrukce
500 dvouválec ……… 1959 – zahájení unit konstrukce
650 dvouválec ……… 1963 – zahájení unit konstrukce

Máte motocykl Triumph ? Nebo právě motocykl kupujete ?

Registrujte se se do klubu !